maandag 24 september 2018

KIMYA DOEDAGPROJECT 21 en 22 september 2018

 Hallo allemaal ,

Hieronder staat mijn versie van het Doedagproject van 2018.....maak je op voor veel foto`s !!

Het Doedagproject is een ideetje van collega Monique , en wat een tof idee zeg !
De basis is een kraft wijnzak...lekker stevig dus . En als je die dus eenmaal gevouwen hebt dan krijg je een soort 'album'....
  

Hier zie je de voorkant....hij is beplakt met dat geweldig mooie Mintay papier , 7th Heaven .
Ik heb er witte frantage op gedaan....dit leg je er op en dan doe je vanaf de onderkant verwarmen...met de heattool. Maar niet te dichtop !... het waait heel gemakkelijk weg nl....
Dus voorzichtigheid geboden....
Dan zit er ( uiteraard) weer zo'n leuk woord op van Tim Holtz...echt...ik ben verslaafd !!
Die heb ik trouwens bewerkt met Glossy accents van Ranger....wat een leuk effect geeft dat zeg! ( ik geloof dat Monique dit ook gedaan heeft).
Dan vind ik het ook altijd leuk om er tandwielen op te verwerken...van papier( dus gestanst) maar ook ijzeren ( van Papermania ) . Ook zitten er druppels op...net water, gemaakt met Nuvo crystal drops...Morning dew .


Dit is de rug van het album.....de koperen clip heb ik vast gelijmd ( met lijmpistool ! ) en die houdt een plukje lint,touw en kwastjes vast. Leuk met dat kleine (denne) appeltje toch ?


Ook de achterkant is bewerkt met frantage...en wat pailletjes . Hij heeft trouwens een leuke sluiting....Maak met je ponstang een gaatje in voor en achterkant, maak dubbele rondjes (op elkaar plakken voor meer stevigheid) , pons daar ook een gaatje in en maak het dan vast met een splitpennetje....niet te strak anders kan je touwtje of lintje er niet meer omheen.


Kijk......in het album zit onder andere een doosje....met inhoud.....


Dit is dus die binnenkant.....hoe leuk !! Links een doosje, in het midden een vakje ( ook met inhoud)  en rechts een waterval....



Tadaaaa ! Monique vroeg me of ik voor in het doosje iets kon ontwerpen.....tuuuuurlijk....hihi
Na een aantal pogingen is dit eruit gekomen....een minialbum ! Ook weer leuk bewerkt met zo'n stukje tekst en een ijzeren radar, ook wat bloemetjes en wat tule ( beetje lastig te zien denk ik....)
Het doosje heb ik in twee hoekjes gesneden tot aan de bovenkant . Kort stukje dus maar . En dan die korte kant weer vastgelijmd aan het doosje zelf, zo klapt ie open .



Dit is een ander album..een mini album......deze zit in het open vakje .



En hier dan de waterval. Hoe vinden jullie de bloemen? Ik heb ze uitgestanst en toen met water besproeid, dan snel verkreukelen en op laten drogen . Als ze dan droog zijn kan je ze vast lijmen . Zo zien ze er een beetje shabby uit....



En kijk dan dat leuke label aan de sluiting.....
En hieronder heb ik een stukje kraft vlaggenlijn geplakt .


De tekst stempeltjes zijn trouwens bij Kimya te koop...ik zal ze linken...



Hier dat leuk mini album wat in het open vakje zit . Ik heb er een harmonica ingemaakt waar dan de witte labels opgeplakt zijn...nadat je ze beplakt hebt natuurlijk, anders lukt dat niet meer....


Ik heb op iedere tag een stukje ribbelkarton geplakt en een labeltje uit het kleine papierblokje .
Op iedere tag zit ook een woordje ( chit chat) van Tim Holtz . Het krafthartje ( op prikker) heb ik bewerkt met clear gloss poeder, daardoor gaat ie dus lekker glimmen...
Aan het labeltje zit een stukje wit draad ( buigzaam door ijzerdraad).



 Dit is het minialbum wat ik ontworpen heb voor in het doosje .Het zijn een aantal stroken, zo aan elkaar gezet dat je er bladzijdes van krijgt. Op de voorkant weer zo'n gaaf stukje tekst van Tim...
Hier zie je denk ik wel dat stukje tule....het is trouwens heel, heel licht roze . En ook weer zo'n gave radar.



Dit is de binnenkant....Ik heb op de eerste en op de laatste bladzij een pergamijn zakje geplakt. Daarin zitten een paar pailletjes en ook weer een wit label. Op deze zit ook weer een hart, deze keer met wit embossingpoeder bewerkt . Door het hele album heb ik een stukje roze lint geplakt, daaroverheen een uitgestanst stukje wit papier....eventueel om wat op te schrijven OF om er een fotootje op te plakken .






Dit is de binnenkant van het doosje......handgemaakt natuurlijk ....!



Dit was mijn project....ik hoop dat jullie hem leuk vinden....
wat ik ook leuk vind is om reacties te lezen.......hint hint.


Tot een volgende keer, de groetjes van mij....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten