maandag 17 juni 2019

DENIM & BLACK


Dames.....gooi je oude spijkerbroek niet weg !!!

Ik laat je zien dat je die gewoon nog kunt gebruiken voor je hobby .
Nu vind het ik het toevallig ook wel hèèl leuk staan bij dit leuke papier...Denim & Girls ,van Maja.

Zoals jullie misschien wel weten hou ik van zwart...om mee te scrappen. Ik doe heel vaak matten met zwart cardstock. Voor dit project heb ik dat dus ook gedaan. Nu is alleen m'n hele album zwart...hahaha . Ik heb het album zelf gemaakt, met grijsbord.  Aanleiding hiervoor waren zwarte blokzakjes die ik eens heb gekocht...en nu moest er iets mee gedaan worden vond ik . Ik had eigenlijk heel ander papier in gedachte maar daar had ik niet genoeg van..dus dat komt een andere keer.

Over naar het album....

Wat ik al zei...zelf gemaakt , en het sluit met zwart elastiek . Op de voorkant heb ik dus een stuk uit een oude spijkerbroek geknipt. Eerst tape op het album met daaroverheen lijm...zo zit ie lekker goed vast ! Dan heb ik er een stuk designpapier opgeplakt, met in de hoek 2 kleine eco-labeltjes . Waaraan ik 2 strookjes spijkerbroek heb vastgezet met dun touw . Dan een  klein plaatje erop geplakt waarachter wat kaasdoek zit. Dan nog een stukje filmrol en een stukje van een ronde slinger. Er omheen heb ik touw gewikkeld, en dit met een strik vast gezet .


Dit is de rug van het album...ook weer met een stukje ronde slinger en twee hartjes...zelf geknipt uit spijkerbroek . En ik heb heel veel dat leuke kleine labeltje van Gummiapan gebruikt...kijk dan hoe leuk dat staat, je kan ze overal achter plakken !


Dit is de achterkant... ik heb ergens een knip in gegeven en dat iets verder uitgescheurd, net zolang totdat er een groter eco-label inpaste . Met...natuurlijk...een HANDMADE sticker, dit keer een kraftkleur.


In de zwarte blokzakjes zit een groot label .




In de binnenkant van de voorkant heb ik nog een pocket gemaakt, met een leuke randstans , geeft net een leuker effect . Daarin 2 labels met wat restjes designpapier beplakt. Ik heb èèn zijkant van de zak in de vouw ingeknipt tot bijna beneden ...dan bovenin weer ongeveer 1 cm dichtgeplakt. Zo past er precies een kaartje in. 




Ook de blokbodem heb ik aan de zijkant dichtgeplakt zodat het een pocket wordt. Op iedere pocket heb ik ,uiteraard een stuk designpapier en een stukje smal ribbelkarton geplakt en nog een stukje kraftslinger...EN weer een spijkerbroek -hartje.


Hier links...onder...dat is de achterkant van de bladzijde...ook weer met een klein plaatje waar dit keer zelf gekleurd kaasdoek achter zit ( met distress inkt en water...op wat plastic en dan deppen). Ook door het hele album heb ik de grote woordjes van Tim Holtz gebruikt..de Bigchat, maar ook de kleintjes..de Chitchat.



Op iedere binnenkant heb ik een velletje uit een schrijfblokje gescheurd en een krafthartje op prikker geplakt met daar overheen zo'n Bigchat woord.



Dit zijn dan de kaartjes die in de vouw van een bladzijde zitten...iedere kaart heeft aan de achterkant een HANDMADE sticker, deze keer zwart . Het grote plaatje steek ik achter een rand...gestanst met een randstans. Erachter zit blauw gemaakt kaasdoek.



Dit zijn de eco- labeltjes die in de pockets zitten. De èèn met wat stukjes designpapier en een zwart Gummiapan labeltje, de ander heeft een sticker...ieder label een ander . Kimya heeft zovèèl verschillende, voor iedere gelegenheid!



Kijk dan ...hoe leuk staat dit ?!


En dit zijn de grote labels die in de zakjes/bladzijdes zitten. Zo kom je toch mooi van je restjes af ?!!





Bedankt voor het kijken en tot een volgende keer,



Groetjes van mij



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten